Täienduskoolitusasutuse tegevuse kvaliteedi tagamise alused

1. Täienduskoolituse õppekava sisaldab järgmisi andmeid

* õppekava nimetus;

* õppekavarühm;

* õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel;

* õppe sisu ja õpiväljundid;

* õppe kogumaht akadeemilistes tundides ( Reeglina on koolituspäeva maht 8 akadeemilist tundi, sellest 6 tundi auditoorset tööd ja 2 tundi iseseisvat tööd koolitusmaterjalidega kas paberkandjal või koolitusest osalejatele avaldatud linkidel);

* õppekeskkonna kirjeldus tuuakse eraldi välja siis, kui koolituse läbiviimiseks on vaja eriruum (nt arvutiklass vms) Üldjuhul korraldatakse koolitused renditud ruumides, mis võivad eri koolituste puhul olla erinevad. Koolituse ruumis on võimalik kasutada tänapäevaseid IKT-vahendeid (arvuti, projektor) ja muid vahendeid sõltuvalt koolituse sisust ning õppijate ja koolitaja vajadustest. Koolitusruumi lõplikul valikul arvestatakse eelregistreerumise teel saadud osalejate arvu, tagades igale osalejale vajaliku privaatse toimetamisruumi;

* õppematerjalide loend, juhul kui õppekava läbimiseks on ette nähtud õppematerjalidega eelnev tutvumine;

* väljastatavad dokumendid;

* koolitust läbi viiva(te) koolitaja(te) tutvustus;

2. Täienduskoolituse õppekavade kvaliteedi tagamise tingimused ja kord.

Täienduskoolituse õppekavad koostatakse täiskasvanute koolituse seaduse (TäKS) §-s 9 "Täienduskoolituse standard ja täienduskoolituse õppekava" sätestatud nõuete alusel.

Täienduskoolitusasutus jälgib, et õppekavad oleksid mõistetavad  ja koolituse sisuga vastavuses. Korduskursuste õppekavasid uuendatakse/täiendatakse kokkuleppel lektoritega vastavalt vajadusele.

3. Täienduskoolituskursusega seotud täiskasvanute koolitajate kvaliteedi tagamise tingimused ja kord.

Koolitajate-lektoritena kasutatakse vastava valdkonna tuntud ja tunnustatud pedagooge-praktikuid ning kõrgkoolide õppejõude. Vastavalt kursuse spetsiifikale võidakse lektoritena kaasata ka teiste erialade spetsialiste.

Koolituse korraldaja nõustab ja toetab koolitajat koolituse ettevalmistamisel (nt õppesisu koostamine, õppemeetodite valik) ning osalejatelt saadud tagasisidele tuginedes pärast koolitust.

4. Õppekeskkonna kvaliteedi tagamise tingimused ja kord.

Täienduskoolitusasutus jälgib, et õppekeskkond oleks kvaliteetne, ruum puhas ja õhutatav ja vajalikud õppevahendid/õpperuumid töökorras ja nõuetele vastavad. Enne koolituse algust teostatakse koolitusruumis vajaminevate töövahendite kontroll ning vajadusel seatakse koolitusruumi lauad- toolid lektorite soovide järgi ümber.

5. Täienduskoolituse kohta tagasiside kogumise kord.

Õppijatelt saadakse tagasisidet  nendega koolituse pauside ajal ja pärast koolitust vesteldes  ja vahel ka tagasiside küsitlusi tehes. Koolituse tagasisidet analüüsitakse ning analüüsi tulemusi kasutatakse järgmiste koolituste sisu ja korralduse parendamisel.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar